پرش لینک ها

محصولات

در صنعت ساختمان سازی، از مصالح متنوعی استفاده می‌شود؛ یکی از قدیمی‌ترین مصالح ساختمانی که از گذشته‌های دور تا به امروز به عنوان یکی از مهم‌ترین مصالح در ساخت و سازها، مورد استفاده قرار می‌گرفته است، آجر سفال می‌باشد. این مصالح با استفاده از خاک و آب به همراه مقدار مناسبی حرارت، تولید می‌شوند.

آجر سفال چیست؟

آجر سفال یکی از مصالح ساختمانی ساخته شده توسط خاک رس و خاک سفال است و به همین دلیل هم به این آجر، آجر سفالی گفته می‌شود. از این ماده از گذشته‌های دور تا به امروز، به عنوان مصالحی برای دیوارچینی ساختمان‌ها، مورد استفاده قرار گرفته است.
به صورت کلی، آجرها به دو روش سنتی (قالبی یا دست ساز) و مدرن (صنعتی)، ساخته می‌شوند و در نهایت یک محصول ساختمانی با ساختاری مکعبی شکل و حفره‌های افقی منظم بدست می‌آید.
تعداد سوراخ‌های یک آجر سفال بسته به ابعادی که دارد، متفاوت خواهد بود ولی به صورت کلی، آجرها در ابعاد زیر ساخته می‌شوند:
• آجر ۵/۵ سانتی‌متری دارای سه سوراخ است.
• آجر ۷ سانتی‌متری دارای چهار سوراخ است.
• آجر ۱۰ سانتی‌متری دارای شش سوراخ است.
• آجر ۱۵ و ۲۰ سانتی‌متری دارای نه سوراخ است.
کاربردهای آجرسفالی
از آجرهای سفالی در ساخت دیوارهای باربر، طاق‌های ضربی بین تیرآهن‌ها، تیغه‌های جدا کننده، نمای داخلی و خارجی سقف‌های تیرچه بلوک استفاده می‌شود. البته امروزه، بیشترین کاربرد این مصالح در مرحله دیوارچینی ساختمانی‌ها به عنوان یک تیغه جداکننده می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آجر سفال اصفهان

انواع آجر سفال

به طور کلی، انواع مختلفی از آجر سفالی در بازار موجود هستند که ما آن‌ها را به شما معرفی خواهیم کرد:
1. آجر سفال فوم‌دار
مدل فوم‌دار که با نام‌های تیغه فوم‌دار، آجر عایق و تیغه یونولیت دار نیز شناخته می‌شود، نوعی آجر سفالی همراه با شیار و سوراخ می‌باشد. شیارهای به کار رفته بر روی سطح این مصالح ساختمانی، باعث چسبندگی بیشتر این ماده با ملات خواهد شد.
2. آجرسقفی
بلوک سقفی، یکی از انواع مصالح ساختمانی در صنایع مدرن است که با استفاده از پلی استایرن، جایگزین بلوک‌های سفالی شده و باعث سبک سازی ساختمان‌ها خواهد شد.
3. آجرسفال نما
یکی دیگر از قطعات آجری که دارای تنوع رنگی زیادی است، آجر سفال نمای می‌باشد. این آجر در رنگ‌های زرد و قرمز تولید شده و برای دیوارچینی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در صورتی که قصد خرید آجر سفال ارزان را دارید با ما در ارتباط باشید.

مزایای استفاده از آجرسفالی

یکی از دلایل اصلی محبوبیت آجرهای سفالی در بین ساختمان‌سازان، بهینه سازی هزینه‌ها می‌باشد؛ ولی این آجر از مزایا دیگر نیز بخوردار است که در ادامه آن‌ها را توضیح خواهیم داد:
• همانطور که می‌دانید این مصالح دارای حفره‌های در داخل خود هستند، به دلیل وجود همین حفره‌ها، این مصالح خاصیت آکوستیک پیدا می‌کنند.

• سرعت نصب و اجرا آجر سفال بسیار بالا می‌باشد. ابعاد هر تیغه سفالی معادل 2 تا 3 آجر لفتون می‌باشد؛ ابعاد بزرگتر موجب جابه‌جایی سریع‌تر و نصب راحت‌تر تیغه سفالی خواهند شد. با استفاده از این مصالح ساختمانی، در حدود 30 تا 40 درصد در زمان ساخت، صرفه جویی خواهید کرد و در نتیجه، هزینه کارگران کاهش خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: آجر سفال یزد

• این آجر از وزن کمی برخوردار هستند، به طوری که باعث کاهش 20 درصدی وزن مرده اسکلت ساختمان خواهد شد. همچنین این وزن کم باعث می‌شود که هزینه انتقال مصالح به محل پروژه تا حدی کاهش یابد.

ه استفاده از آجر سفال، مصرف ملات سیمان را در بین 50 تا 60 درصد، نسبت به آجر لفتون، کاهش می‌دهد.

قیمت آجر سفال

قیمت آجر سفال به عوامل متعددی بستگی دارد؛ عواملی مانند کیفیت، ابعاد، نوع و منطقه فروش؛ همچنین عوامل کلی‌تری مانند فصل، شرایط بازار و تولید کننده نیز بر قیمت آجر سفال تأثیر خواهند گذاشت.
شما می‌توانید آخرین قیمت آجر سفال را از کارخانه آجر نور بدست آورید. به این نکته توجه داشته باشید که پیش از خرید، قیمت آجر سفال شرکت آجر نور را با قیمت آجر سفال دیگر شرکت‌ها مقایسه کنید تا از منصفانه بودن قیمت‌های ما، اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: آجر سفال بدون شوره

خرید آجر سفال

پس از استعلام قیمت آجر سفال و اطمینان از کیفیت کار شرکت آجر نور، می‌توانید با ما تماس حاصل نمایید و یا به فروشگاه‌های ما مراجعه نمایید تا اقدام به خرید آجر سفال با کیفیتی بالا و قیمتی مناسب نمایید. شرکت آجر نور شهریار جزو بهترین برند آجر سفال به شمار می‌رود که انواع مختلف آجر سفال را به بازار عرضه می‌کند.
زمانی که می‌خواهید آجر سفال درجه یک را خریداری کنید می‌بایست به مشخصات دقیق آن توجه داشته باشید تا بهترین آجر سفال ایران را خریداری کنید؛ برای این منظور می‌بایست به نکات زیر توجه داشته باشید:
1. اولین نکته در زمان خرید آجر سفال، استحکام بالای آن می‌باشد و اینکه با ضربات کوچک دچار شکستگی نشود؛ اینگونه سفال‌ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند.
2. وقتی اقدام به خرید آجر سفال می‌کنید، می‌بایست تمامی آجرها یک دست و یک اندازه باشد به نحوی که یکنواختی آن‌ها از هر زاویه‌ای مشابه یکدیگر باشد.
3. آجر سفال‌هایی که از کیفیت بالا برخوردار هستند، لبه اضافی ندارند و همین امر نشان دهنده کیفیت بالای آن‌ها می‌باشد.
4. صاف بودن و یکنواختی سطح آجر سفال نیز دلیل دیگری بر کیفیت بالای آجر سفال درجه یک و مرغوب است.
5. نداشتن ترک در آجر سفال می‌تواند معیار خوبی در خرید آجر سفال با کیفیت باشد.
شما می‌توانید با مراجعه به شرکت آجر نور شهریار، نسبت به خرید آجر سفال در ابعاد، شکل‌ها و مدل‌های مختلف، اقدام نمایید. همچنین می‌توانید هرگونه راهنمایی‌های لازم در مورد مسائل فنی و قیمت‌ها را از کارشناسان ما دریافت نمایید.